تبلیغات کلیکی چیست و این تبلیغات چگونه عمل می کنند ؟

تبلیغات کلیکی چیست و این تبلیغات چگونه عمل می کنند ؟

- نویسنده : مدیریت 1395/05/15

تبلیغات کلیکی یکی از شاخه های بسیار مهم حوزه تبلیغات بوده که توانسته است بخش عظیمی از تبلیغات روزمره موجود در اینترنت را شامل شود. در این مقاله به بررسی دقیق تبلیغات کلیکی و معایب و مزایای آن می پردازیم.

 

تبلیغات کلیکی شاخه ای بسیار محبوب در تبلیغات اینترنتی

 

تبلیغات کلیکی یا PPC یک مدل تبلیغات جدید و امروزی بوده است که هزینه آن بر اساس کلیک های انجام شده محاسبه می شود.

بدون شک تبلیغات کلیکی همانند شاخه های دیگر تبلیغات دارای معایب و مزایای بی شماری بوده که در این مقاله سعی می کنیم به نکات مهم و اصلی آن بپردازیم.

 

تبلیغات کلیکی چیست ؟

Pay Per Click یا PPC به معنای پرداخت در ازای کلیک می باشد. در این مدل تبلیغاتی هر یک از تبلیغ دهنده ها بر اساس تعداد کلیک های انجام شده بر روی بنرهای تعریف شده آنها هزینه پرداخت می کنند. مجری انحصاری این نوع از تبلیغ ها آژانس های تبلیغاتی بوده که واسطی بین نمایش دهنده ها و تبلیغ دهنده ها می باشند.

معمولا در این روش از تبلیغات، سایت های مختلف در آژانس تبلیغاتی عضو شده و سپس تبلیغات تبلیغ دهنده های تحت قرارداد آژانس تبلیغاتی را در سایت خود نشان می دهند.

کلیه تبلیغ دهنده ها فقط به ازای کلیک های انجام شده بر روی تبلیغ آنها هزینه پرداخت کرده و همچنین سایت های نمایش دهنده هم فقط به ازای کلیک های انجام شده در وب سایتشان هزینه دریافت می کنند.

 

مسیر پیشرفت تبلیغات کلیکی

شروع تبلیغات کلیکی در ایران به دلیل عدم شناخت وب مسترها و مدیران کسب و کارها با موفقیت همراه نبود و به همین دلیل با استقبال مناسبی همراه نبود. تبلیغات به ازای کلیک یک شاخه جدید از تبلیغات بود که به سرعت وارد ایران شده و به دلیل عدم اطلاع مدیران کسب و کارها با شکست تقریبی همراه بود.

اما پس از این شکست، آژانس های تبلیغاتی به معرفی این شاخه از تبلیغات پرداخته وسعی کردند که تبلیغات کلیکی را به وب مسترها و مدیران کسب و کارها معرفی کنند. آموزش تبلیغات کلیکی سبب شد تا کم کم این شاخه از تبلیغات در کشور پیشرفت کرده و جایگاه خود را بدست آورد.

امروز که بیش از یک دهه از ورود این شاخه تبلیغات به کشور می گذرد، تبلیغات کلیکی توانسته است به یکی از شاخه های بسیار پرقدرت و محبوب در این حوزه تبدیل شود.

تبلیغات کلیکی با وجود معایب و مزایای بسیار زیاد آن، امروز توانسته است بیش از 50 درصد تبلیغات موجود در اینترنت را تصاحب کند و به یکی از شاخه های بسیار محبوب و پرکاربرد دنیای تبلیغات تبدیل شود.

 

مزایای تبلیغ کلیکی یا PPC

 

1 – تبلیغات کلیکی یکی از با صرفه ترین نوع تبلیغات بوده که برای تبلیغ دهنده ها کاملا به صرفه بوده و هر یک از تبلیغ دهنده ها فقط به ازای کلیک های انجام شده بر روی تبلیغ، هزینه پرداخت می کنند. این تبلیغات کلیکی برای همه مدیران کسب و کارها و به خصوص مدیران کسب و کارهای کوچک که توان مالی پایینی برخوردار هستند مناسب می باشد.

2 – امکانات بسیار زیاد موجود در پنل آژانس های تبلیغاتی، اطلاعات بسیار زیادی را درباره کمپین تبلیغاتی کلیکی تعریف شده را در اختیار تبلیغ دهنده ها قرار می دهد. کاربران با مراجعه به این اطلاعات بسیار مهم، می توانند به درستی تعداد، نوع و ... کلیک ها را آنالیز کنند.

3 – با توجه به آژانس های زیادی که در اینترنت وجود دارند، هر یک از مدیران کسب و کارها می توانند بر اساس بودجه خود، تبلیغات خود را به یکی از این آژانس ها بسپارند.

4 – شرکت های ارایه دهنده تبلیغات کلیکی، همواره مانیتورینگی 24 ساعته را بر روی تبلیغات کلیکی داشته و بازخورد تبلیغات کلیکی انجام شده را در اختیار تبلیغ دهنده ها قرار می دهند.

 

معایب تبلیغ کلیکی یا PPC

1 – در تبلیغات کلیکی ، وجود کلیک های دزدی یا تقلبی همواره وجود داشته و نمی توان گفت که سیستم سخت افزاری و نرم افزاری یک آژانس تبلیغاتی می تواند تمامی این کلیک های تقلبی را تشخیص داده و هزینه همه آنها را به تبلیغ دهنده ها بازگرداند. هرچند که آژانس های تبلیغاتی به مرور زمان توانسته اند سیستم ضدتقلب وب سایت خود را تقویت کرده و همچنین تجربه نیروهای موجود در این وب سایت ها در مقایسه با قبل بسیار بیشتر شده است.

به همین دلیل وجود کلیک های تقلبی در تمامی آژانس های تبلیغاتی بسیار کمتر شده ولی هنوز هم وجود دارد. به همین دلیل می توانیم وجود کلیک های تقلبی را یکی از ایرادهای بزرگ تبلیغات کلیکی بدانیم.

2 – در بازار جهانی، تبلیغات کلیکی به شکل مناقصه ای بوده و به همین دلیل این نوع از تبلیغات همواره از هزینه بیشتری در مقایسه با شاخه های دیگر تبلیغات برخوردار بوده است. این نوع از تبلیغات در ایران هم موجود بوده و بعضی از آژانس های تبلیغاتی این نوع از تبلیغات را انجام می دهند. اما بیشتر آژانس های تبلیغاتی موجود در ایران، برای هر کلیک انجام شده یک هزینه ثابت داشته و از این جهت می توانیم بیان کنیم که تبلیغات کلیکی از لحاظ مالی، در مقایسه با تبلیغات بنری مفیدتر بوده و توانسته اید در هزینه تبلیغات صرفه جویی کنید.

 

کلام آخر

 

شاید اگر یک جستجوی ساده درباره تبلیغات کلیکی در اینترنت داشته باشیم، به مطالب ضد و نقیضی برخورد کنیم که با تعصب و غرض ورزی نوشته شده است. در زیر به بررسی بعضی از آنها خواهیم پرداخت.

 

– کلیک های جعلی مهم ترین مشکل تبلیغات کلیکی

– کلیک های جعلی بودجه کمپین تبلیغاتی شما را نابود می کند.

– برنامه نویسی وب سایت آژانس های تبلیغاتی، بر اساس سود آژانس طراحی شده است.

– کلیک های انجام شده در این نوع از تبلیغات توسط ربات ها و ... انجام می شود.

– می توان با صراحت اعلام کرد که تبلیغات کلیکی مناسب نبوده و یک کلاه برداری به حساب می آید.

به مطالب بالا می توانیم صدها عنوان دیگر هم اضافه کنیم. اما واقعیت چیست ؟

 

شبکه یوزنتورک، به دلیل فعالیت در هر دوشاخه تبلیغات کلیکی و تبلیغات بنری می تواند تحلیلی منطقی و معقول را انجام داده و به درستی درباره هریک از این شاخه های تبلیغات نظر دهد.

تبلیغات کلیکی امروز یکی از مهم ترین و محبوب ترین شاخه های تبلیغات اینترنتی به حساب می آید و بزرگ ترین آژانس های تبلیغاتی دنیا بر روی این شاخه از تبلیغات تمرکز کرده اند و همین دلیل نشان از اعتبار بسیار بالای تبلیغات کلیکی می باشد.

 

اما این به معنی بدون ایراد بودن تبلیغات کلیکی نمی باشد.

 

تبلیغات کلیکی هم مانند تمامی شاخه های تبلیغات دارای مزایا و معایبی بوده که در این مقاله به بررسی بعضی از آنها پرداختیم. آژانس های تبلیغاتی موجود در ایران، در هر سال بیش از چندین مرتبه وب سایت خود را به روز کرده و سعی می کنند کلیک های تقلبی را به حداقل برسانند تا از سایر رقبا عقب نمانند.

همواره میان تبلیغات بنری و کلیکی تفاوت های بسیار زیادی وجود داشته و هیچ شرکت و فردی نمیتواند با صراحت بیان کنید که یکی از آنها از دیگری برتر می باشد.

در مقاله های بعدی به بررسی اختلاف میان تبلیغات کلیکی و بنری خواهیم پرداخت.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تبلیغات کلیکی شبکه یوزنتورک، به قسمت تبلیغات کلیکی مراجعه کنید.

 

موفق باشید

در همین رابطه بخوانید :

قرعه کشی 40 میلیون ریالی ماهیانه برای نمایش دهنده های شبکه یوزنتورک

قرعه کشی 40 میلیون ریالی ماهیانه برای نمایش دهنده های شبکه یوزنتورک

قرعه کشی 40 میلیون ریالی ماهیانه برای نمایش دهنده های شبکه یوزنتورک - 1395/06/16

درآمد اینترنتی وب سایت بیشتر است یا برنامه‌ موبایل؟

درآمد اینترنتی وب سایت بیشتر است یا برنامه‌ موبایل؟

درآمد اینترنتی وب سایت بیشتر است یا برنامه‌ موبایل؟ - 1395/05/22

دلایل اهمیت سئو و بهینه سازی وب سایت

دلایل اهمیت سئو و بهینه سازی وب سایت

دلایل اهمیت سئو و بهینه سازی وب سایت - 1395/05/21

فرمت صحیح بنرهای تبلیغاتی

فرمت صحیح بنرهای تبلیغاتی

فرمت صحیح بنرهای تبلیغاتی - 1395/05/19

نرخ پرش وب سایت خود را بهبود ببخشید.

نرخ پرش وب سایت خود را بهبود ببخشید.

نرخ پرش وب سایت خود را بهبود ببخشید. - 1395/05/18

چگونه اولین اعضای وب سایت خود را جذب کنید.

چگونه اولین اعضای وب سایت خود را جذب کنید.

چگونه اولین اعضای وب سایت خود را جذب کنید. - 1395/05/17

برای سئو و بهینه سازی وب سایت خود از ابزارهای رایگان استفاده کنید.

برای سئو و بهینه سازی وب سایت خود از ابزارهای رایگان استفاده کنید.

برای سئو و بهینه سازی وب سایت خود از ابزارهای رایگان استفاده کنید. - 1395/05/16

روش های مختلف کسب درآمد از اینترنت

روش های مختلف کسب درآمد از اینترنت

روش های مختلف کسب درآمد از اینترنت - 1395/05/16

درج تبلیغات رایگان در شبکه تبلیغات کلیکی یوزنتورک

درج تبلیغات رایگان در شبکه تبلیغات کلیکی یوزنتورک

درج تبلیغات رایگان در شبکه تبلیغات کلیکی یوزنتورک - 1395/05/16

تبلیغات کلیکی چیست و این تبلیغات چگونه عمل می کنند ؟

تبلیغات کلیکی چیست و این تبلیغات چگونه عمل می کنند ؟

تبلیغات کلیکی چیست و این تبلیغات چگونه عمل می کنند ؟ - 1395/05/15